Petra Tungården
Petra Tungården driver idag en av Sveriges mest populära och omtyckta bloggar när det gäller mode, inredning och skönhet. Petra har alltså sett till att samla de hetaste samtalsämnena just nu, under ett och samma tak. Under sina 31 levnadsår har Petra hunnit med mycket mer än att bara starta en väldigt framgångsrik blogg. Hon har även sett till att medverka i tv-program som Extra! Extra!, Hål i väggen och Stjärnkuskarna.
Designen och utseendet på Petras blogg känns väldigt traditionell och ödmjuk, samtidigt som den är spännande och bjuder på mycket rolig läsning. Här får man ta del av hennes vardag likaväl som man får information om de senaste skönhetstrenderna och vilka behandlingar som är inne just nu. Naturligtvis är det även en hel del prat om mode och som Metros egen modechef är det kanske inte så konstigt. Petra är väldigt mån om att se till att inkludera sina läsare och visa uppskattning. Här körs det inte bara på av farten, utan läsarna har möjlighet att ställa frågor till Petra som sedan besvaras i ett efterkommande inlägg. Frågorna kan röra precis vad som helst, t.ex. om hon har någon dold talang eller om hon är bra på att härma dialekter av olika slag.
För att göra läsningen så behaglig och rolig som möjligt är Petra mån om att se till så att bloggen finns tillgänglig på alla olika sätt. Du kan få en riktigt grym och bra mobilanpassad version av sidan om du använder dig av surfplatta eller smartphone, men kan naturligtvis även hitta den vanliga versionen av sidan om du sitter vid en dator. Sortera mellan de olika inläggen gör du enkelt genom att gå till arkivet som du hittar högst upp på bloggen. Här kan du inte bara gå tillbaka några månader i tiden för att se vad Petra har haft för sig, utan du kan faktiskt gå tillbaka flera år.
Allt på Petras blogg är att uppskatta, men skulle det finnas något negativt är det möjligtvis alla reklambanners som poppar upp på bloggen och således täcker både text och bild. Reklamen kan snabbt tryckas bort, men lika fort finns där en ny banner som stör. Som modechef hos Metro kan man dock förstå att det är mycket reklam som kommer att synas. Detta är dock ingenting som förstör varken läsningen eller atmosfären på bloggen.